تبلیغات

تبیین کده - استمنا(جلق زدن)و دیدن عکس های تحریک کننده

تبیین کده؛ جایی برای گفتگو ، تعقل و تصمیم درست

شبهه,پرسش و پاسخ,انقلاب,اسلام,ایران,تبیین,شیعه,سنی,

شعر,کاشمر,محمدرضامحمدزاده,انصارالله,تحلیل,دانشجو,

آمریکا,بیداری اسلامی,سوریه,عراق,فلسطین,یمن,حزب الله

چرا انقلاب کردیم؟

چرا دین داشته باشم ؟ ؟

جشن هسته ای ؟

اگر اسلام دین حق و قرآن کتاب کاملی است، پس چرا مسلمانان در همه جای دنیا بدبخت و گرفتار و کفار (به ویژه در اروپا و آمریکا) بسیار پیشرفته تر و متمدن تر از مسلمانان هستند؟!

دلایل اثبات امام زمان

منافات ولایت فقیه با مردم سالاری...

در باره ی پاسور(ورق بازی) - فواید و مضرات

جلوگیری از استمنا(خودارضایی یا جلق زدن)

استمنا(جلق زدن)و دیدن عکس های تحریک کننده

New Page 2

اینجا مکانی است برای درد دل، گفتگو، تعقل و گرفتن تصمیمی درست !

استمنا(جلق زدن)و دیدن عکس های تحریک کننده
سه شنبه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 03:16 ق.ظ | نوشته ‌شده به دست محمدرضا محمدزاده | ( نظرات )

با سلام: دوستی دارم که یقین دارم به عمل زشت استمنا و مراجعه به عکسهای مستهجن و غیر اخلاقی عادت کرده است.ضمنا او قران نیز حفظ میکند با خودم . خواهش میکنم برای کمک به او راهنمایی فرمایید.ممنون

پاسخ: 

پرسشگر گرامی با سلام و سپاس از ارتباطتان با این مرکز
اعتیاد به تصاویر سكسی تحت عنوان کلی اعتیاد طبقه بندی می گردد . خیلی از راهکارهایی که برای ترک اعتیاد(مانند مواد مخدر الکل و...)مفید است ، با تغییراتی برای ترک اعتیاد به تصاویر سكسی نیز قابل استفاده است.
وسوسه تصاویر سكسی ، از وسوسه و وسواس فکری و عملی نشأت می گیرد . وسواس هم ریشه در اضطراب فرد دارد. فرد وسواسی از پس هر اضطرابی خود را مجبور به رفتار وسواسی(مثل تماشای تصاویر سكسی) برای کاهش اضطراب می بیند. با این اوصاف از کارانداختن چرخه معیوب «افزایش اضطراب - رفتار وسواسی- کاهش موقت اضطراب» در اولویت درمان قرار می گیرد.
راهكارهای زیر برای كسی است كه بخواهد ترك كند و با ما مشاوره كرده است. بنابراین هر نوع راهكاری ابتدا به عزم و تصمیم خود او بستگی دارد. می توانید مطالب زیرا را در اختیار او قرار دهید.
مخاطب ما در موارد زیر خود شخص است.

1ـ ارائه هر راهکاری متوقف بر خواست و اراده قطعی شماست. قوی ترین راهکارها بدون خواست واقعی شما روی کاغذ باقی می‌ماند.

2ـ به هیچ عنوان خود را در برابر این مشکل دست و پا بسته فرض نکنید. اراده شما هر اندازه هم که باشد، برای نیل شما به سر منزل مقصود و زندگی سعادتمندانه در دو جهان کافی است.

3ـ ارتقای عزت نفس و اعتماد به نفس ، شاه کلید ترک است.

4ـ سطح توقع تان را از خودتان پایین بیاورید . کوچک ترین اقدامات مثبت (حتی اگر یک ساعت تأخیر در ارضا باشد) خود را در زمینه ترک این اعتیاد با دیده احترام بنگرید و آن را تشویق کنید.

5 ـ خویشتن‌داری بدون پاکسازی جانانه محیط زندگی بی‌معناست . برای نیل به پاکی چاره‌ای جز پاکسازی محیط از وسایل و تجهیزات تحریک‌زا ندارید. حذف فیزیکی برخی امور مانند حذف تجهیزات اتصال به اینترنت مانند: مودم، سیم رابط، فیلتر شکن یا ماهواره و موبایل در کنار حذف ذهنی برخی امور مانند نیاز کاذب به استفاده از اینترنت و موبایل با امكانات بالا و... جزو ضروریات پاک زیستن است.

6ـ به دور از هر گونه بهانه‌تراشی به راحتی هرچه تمام‌تر می‌توانید با حذف فیزیکی موارد فوق بپردازید. در صورتی که این توان را در خود نمی بینید، با درخواست صریح و روشن از یکی از دوستان و نزدیکان خود از او بخواهید به زور و اجبار به حذف این وسایل بپردازد. از طریق حذف جبری این وسایل فاصله روانی و فیزیكی خود را با وسایل تحریك زا بیش تر نمایید.

7ـ قبول نمایید که از یک سو انگ غیر عملی زدن به هر راهکاری بسیار ساده است و می‌توان هر راهکاری را به بهانه‌ای از کار انداخت. از سوی دیگر به دور از هر گونه آسمان و ریسمان بافتن می توان با انجام ساده‌ترین راهکارها(مثل تصمیم انتحاری به فروختن ویدیو، موبایل، ماهواره ، رایانه ...) راه پاکی را پیمود.

8ـ ورزش منظم، تنفس عمیق، یادگیری و انجام تمرین‌های تن‌آرامی (ریلکسیشن) و تناول گیاهان دارویی ضداضطراب،سهم بسزایی در کاهش اضطراب شما و به تبع آن کاهش رفتارِ وسواسیِ تماشای تصاویر سكسی دارد.

9ـ تنهایی‌های مکرر (حتی بدون وجود کوچک ترین وسایل تحریک‌زا) بسترساز بسیاری از گناهان جنسی و غیر جنسی است. پس جدا از راهکارهای بالا برای به حداقل رساندن آن باید چاره‌ای بیندیشید. این موضوع نیز از جمله اموری است که به عزم جدی شما نیازمند است. راهکارهای متعددی مانند:
ا) ثبت نام در باشگاه ورزشی یا کلاس‌های هنری فرهنگی برای به حداقل رساندن زمان تنهایی.
ب) قرار ملاقات درسی با همکلاسی‌ها در خانه یا بیرون از خانه برای تنها نبودن.
ج) حضور حداقلی در خانه و سپری کردن اوقات تنهایی در کتابخانه مسجد و فضای سبز و...
د) و ...

در ادامه توجه شما به مطلبی در زمینه خودارضایی جلب می نمایم:

1ـ به نظر می‌رسد سطح اضطراب شما بالا باشد . تشویش خاطرشما به خاطر اضطراب فزاینده است.
اضطراب نقش مؤثری در تشدید قوای جنسی دارد . در تولید نیاز جنسی کاذب سهم به سزایی دارد. ارضای جنسی تا حدودی برای کاهش اضطراب مفید است . اگر ارضای جنسی از طریق حرام (مانند استمنا) صورت گیرد، با این که به صورت موقت از اضطراب می‌کاهد، ولی پس از مدت کوتاهی به خاطر تشدید احساس گناه سطح اضطراب را دوچندان می‌کند. با این وصف اضطراب هم علت و هم معلول استمنا محسوب می‌گردد.

2ـ همان طور که اضطراب در گرایش به خودارضایی مؤثر است ، کاهش اضطراب از طریق ورزش سنگین منظم، تنفس عمیق 25 تا 30 بار در روز، تن‌آرامی (ریلکسیشن) و داروهای گیاهی و شیمیایی سهم بسزایی در کاهش میل به خودارضایی دارد.

3ـ به هیچ وجه خود را ناپاک ندانید. شخص مومنی هستید که به هر دلیلی دچار یک كژ رفتاری گشته‌اید. هیچ‌گاه خودتان مساوی با رفتار ناشایست خود ندانید. در پیشگاه خداوند عزیز و دوست داشتنی هستید. برای جبران گناهان ریز و درشت راه روی همه بندگان باز است؛ زیرا رحمت و بخشایش الهی بسیار بزرگ و گسترده است.

4ـ در اسرع وقت برای کاهش اضطراب و افکار وسواس‌گونه به روانپزشک مراجعه نمایید . در برخی موارد دارو درمانی سبک بسیار مؤثر است.

5ـ مانند یک محقق دست به تحقیق در زمینه افکار، احساسات و رفتارهای انگیزاننده میل به خودارضایی در خود بزنید. در طی مدت یک ماه مراحل آغاز تا پایان یک وهله خودارضایی را در برگه‌ای یاد داشت نمایید . این کار را برای وهله‌های دیگری که اتفاق می‌افتد، تکرار کنید. زمان و مکان و شرایط جسمی و روحی در قبل و بعد از خودارضایی را ثبت نمایید. در طی یک ماه ببینید یک وهله خودارضایی با چه فکری آغاز می‌گردد، سپس این فکر مزاحم چه احساس در شما برمی‌انگیزد و این احساس چگونه به رفتار خودارضایی در شما می‌انجامد، همچنین معمولاً در چه زمانی‌هایی و در چه مکان‌هایی و در چه شرایط جسمی ـ روحی میل به خودارضایی در شما تشدید می‌گردد.

پس از پایش و رصد روانی یک ماهه به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید . از نتایج این تحقیق می‌توانید راهکارهای کارآمد ترک یا لااقل تعدیل خودارضایی را استخراج نمایید، مثلاً وقتی که اعصاب تان خرد است، وقتی که دوستان متأهل خود را می‌بینید، وقتی که با مادرتان جر و بحث می‌کنید، وقتی که اضطراب امتحان دارید، یا وقتی که به دخترخاصی می‌اندیشید.
عیناً همین قضیه در زمینه مکان‌های تحریک‌زا تکرار می‌گردد. وقتی در اتاق خواب هستم، وقتی تنها در خانه هستم، وقتی دستشویی می‌روم و...
از سوی دیگر نگاهی موشکافانه به پرونده گذشته خودارضایی خویش بیفکنید، ببینید در چه شرایطی توانسته‌اید بر خودارضایی فایق آیید. با چه تکنیک‌های فاصله بین وهله‌های خودارضایی را افزایش داده‌اید، چه زمانی برای ترک کوتاه مدت یا دراز مدت خودارضایی موفق بوده‌اید.
در این مرحله نیز تحقیق نیز به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی نتایج بپردازید. پایش روانی دست شما را برای اتخاذ یک راهکار مناسب باز می‌کند.

6ـ منصف باشید . همان طور که به تنبیه ذهنی ـ عملی خودارضایی خویش می‌پردازید، به تشویق ذهنی ـ عملی موفقیت‌هایی هرچند اندک خود در ترک خودارضایی بپردازید.
اگر حتى یک روز هم در ترک موفق بودید، با کمال سخاوت به تشویق خود بپردازید. خود تشویقی می‌تواند علاوه بر ارتقای سطح اعتماد به نفس و عزت‌نفس به کاهش اضطراب شما کمک شایانی کند. خود تشویقی می‌تواند به صورت کلامی یا غیر کلامی (مانند خرید یک بستی یا دیدن یک فیلم جذاب یا سجده شکر و ...) باشد.

7ـ با پرهیز از هر گونه خودسرزنشی و خود ملامت‌گری به یادداشت نکات مثبت خود بپردازید. هزاران نکته مثبت دارید که نباید با بزرگ نمایی نکات منفی‌تان به بوته فراموشی سپرده شود. ارزشمندی تان نسبت به خود كمك موثری در ترك این گناه فراهم می آورد.

8ـ برای 24 ساعت خود برنامه‌ریزی سبک و سهل الوصول انجام دهید. با اشتغال ذهنی به امور مثبت از هر گونه اشتغال فکری به تفکرات تحریک‌زا پرهیز نمایید.

9ـ سعی نمایید از تکنیک‌های انزجار درمانی و شرطی‌زدایی استفاده کنید. لذت کاذب خود ارضایی را با یک امر منزجر کننده ذهنی مانند تصور صحنه تهوع‌آور یا خوردن داروی تلخ پیوند بزنید و با آن تداعی نمایید یا آن که فرایند شرطی شده (اضطراب - خودارضایی) را به (اضطراب - ورزش یا تفریح سالم، تنفس عمیق، رفتن به سر یخچال و آب خوردن و...) تبدیل نمایید.
10ـ به هیچ وجه خود را دست و پا بسته فرض نکنید. بدانید صدها هزار توانسته‌اند که ترک کنند و شما از آنان مستثنا نیستید.

منبع : www.pasokhgoo.ir


می توانید دیدگاه خود را بنویسید
choc پنجشنبه 13 اردیبهشت 1397 09:45 ب.ظ
Appreciating the hard work you put into your website and detailed information you offer.

It's great to come across a blog every once in a while that
isn't the same old rehashed material. Wonderful read!
I've saved your site and I'm including your RSS feeds to my Google account.
choc سه شنبه 11 اردیبهشت 1397 08:09 ب.ظ
I have learn a few good stuff here. Certainly value bookmarking for revisiting.

I surprise how so much attempt you set to create this type of fantastic informative website.
What causes pain in the back of the heel? سه شنبه 14 شهریور 1396 07:53 ق.ظ
Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's really
informative. I am going to watch out for brussels. I will be grateful if you continue this in future.
Numerous people will be benefited from your writing.
Cheers!
Why do they call it the Achilles heel? دوشنبه 9 مرداد 1396 11:27 ق.ظ
Hi would you mind stating which blog platform you're working with?
I'm looking to start my own blog soon but I'm having a
tough time selecting between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and
Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs
and I'm looking for something unique. P.S My apologies for getting off-topic but I had
to ask!
Barb پنجشنبه 21 اردیبهشت 1396 06:19 ب.ظ
Hello! Quick question that's totally off topic.
Do you know how to make your site mobile friendly?
My weblog looks weird when viewing from my iphone.
I'm trying to find a template or plugin that might
be able to correct this issue. If you have any suggestions, please share.

Thanks!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
 
آخرین مطالب
نویسندگان
دیگر موارد
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
آخرین بروز رسانی :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
بازدید کل :
آخرین بازدید :